Informationer inden festivalen

Nu er festivalen lige om hjørnet og vi glæder os til at byde jer velkomne.


Her kommer lidt informationer, du skal læse inden du kommer til festivalen.

Online sikkerhedskursus - Skal tages inden din første vagt

Inden din første vagt på Roskilde Festival, skal du have taget et onlinekursus. Kurset finder du her: https://e-learning.roskilde-festival.dk/
Du skal benytte dit people login for at kunne tilgå kurset. Følgende kurser skal tages inden festivalen:

  • RF vært 2019 / Servicevært 
  • Orange together


Armbånd

For at du kan få udleveret et armbånd på festivalen, skal du tilknyttes vores forening på Festivalen. Er du oprettet i people, sender vi en overførselsanmodning fra din tidligere forening. Er du ikke blevet flyttet over på vores hold "DDS Birkerød", så skriv en mail til os.
Hvis du ikke er oprettet i people, skal du gøre det via dette link: https://rfvagt.dk/people

Du får dit armbånd ved medarbejder check-in. Her skal du fremvise check-in kort og billedeid. Check-in kortet finder du på http://people-m.roskilde-festival.dk
Du kan både vælge at vise den på mobilen, eller printe en PDF.
Selve medarbejder check-in, hvor du får dit armbånd, er på adressen:
Bygning 6 på Roskilde Handelsskole, Bakkesvinget 95

Hvis du har bestilt armbånd til medarbejdercamping (Volunteer camping) ligger dette elektronisk på det armbånd du får udleveret.

Check-in har døgnåbent fra torsdag den 27. juni kl. 12:00 til lørdag den 6. juli kl. 23:59 (lukker natten til søndag).
Det er vigtigt, at du henter dit armbånd inden du skal på vagt. (Har du vagt inden torsdag d. 27 kl 12, behøver du ikke armbånd på din første vagt.)
OBS. der kan være lang kø ved Check-in, så kom i god tid! Det tager ca. 40 min, at gå fra Check-in, til vores baseområde.

Overnatning mellem onsdag d. 26 og lørdag d. 29

Har du vagt i perioden mellem onsdag d. 26 juni og lørdag d. 29 juni er der følgende muligheder for overnatning. Hvis du har bestilt volunteer camping, kan du benytte dig af dette område, det har nemlig åbent.
Har du ikke bestilt volunteer camping, kan du sove ved vores baseområde. Du skal selv have telt med, og det er vigtigt at dine ting er ryddet lørdag d. 29 juni.


Mad under vagt

Under dine vagter, vil du få mad. Alt efter din vagtplan vil nogle af måltiderne være fra madboderne, andre fra festivalens medarbejderkøkken.

Du får tildelt elektroniske madkuponer på dit armbånd. Du vil få op til 4, alt efter din vagtplan. Det er vigtigt, at du ikke bruger dine madkuponer, når du ikke er på vagt. 

 

Hvor skal du møde inden vagt?

På din vagtplan kan du se hvor du skal møde. Det kan være forskelligt fra vagt til vagt, hvilket område du skal møde i.
Du kan se din vagtplan her: https://roskildevagt.dk/min-vagtplan

Åbningen: har du vagt i Åbningen, skal du møde ved tårn N, kom gerne 15 min før.
Lima: har du en vagt i Lima, skal du møde op ved Tårn L, der ligger i campingområde L.
November: har du vagt i November, skal du møde ved Tårn N, der ligger i campingområde N.

Det er generelt en god ide, at møde ind 15-20 min før vagtstart, så vi kan påbegynde vagtskiftet.
Hvis du er i tvivl omkring mødested inden vagt, så kan du se det på et kort her: https://roskildevagt.dk/nyheder/armbaand-guide

 

Basen

Basen er det sted hvor I som frivillige kan komme og hænge ud med hinanden og drikke en lækker fyraftens øl fra Birkerød bryghus. I løbet af opvarmningsdagene vil der være events både eftermiddag og aften, hvor der er lidt ekstra sjovt i basen. F.eks. brætspilsturnering eller MGP-fest. I kan altid komme forbi basen og spørge hvad der er på programmet.

 

I basen har vi en bar der er åben fra fredag d. 28 juni og under hele festivalen fra 06-24. Her du kan få en lækker øl eller sodavand. Du kan også nyde en god varm kop kaffe for et smil. Vi serverer ikke mad i baren, men der findes elkedler, mikrobølgeovn og toastmaskine i basen, hvis du ønsker at tilberede din egen medbragte mad.

 

I basen serveres der daglig gratis morgenmadsbuffet med frisk bagerbrød og wienerbrød. Morgenmaden serveres kl. 06 og er åben så længe lager haves.

 

I basen har teamet bag Roskildevagt også sit kontor – det ligner måske en halv-rådden campingvogn fra 70’erne, med et lille sort telt foran, men det er i virkeligheden et top-tunet IT- og mødelokale, hvor der (næsten) altid er en glad vagtleder til at hjælpe dig med stort set alt. Du kan også altid spørge vores frivillige i basen, der bestyrer baren og arrangerer fede events til jer.
Så tag din frivillige kammerat i hånden og kom forbi basen og hils!

 

Basen finder du bag East City, det er et stort hvidt telt og vi har en masse orange flag. Find os på Google maps 

Retunering af fremmødesikring

For at vi kan retunerer dit fremmødesikring, skal vi bruge dit konto og reg. nr. Vi kan ikke bruge informationen til, at hæve penge på din konto.
Det er vigtigt, at du indtaster oplysningerne så hurtigt som muligt, så vi kan sikre at du får pengene hurtigst muligt efter festivalen.
Du skal indtaste oplysningerne her: https://roskildevagt.dk/bank-info

Har du behov for at kontakte os?
Mail: info@roskildevagt.dk
Telefonisk kontakt: 71 99 41 14.

Fra onsdag d. 26 juni kl 06 er telefonen døgnåbent.
Under festivalen har vi døgnbemanding på telefonen, så der skal du endelig bare ringe. 

Vi glæder os til at se dig!
Roskildevagt