Frequently Asked Questions

Nedenfor vil du have mulighed for at få svar på typiske spørgsmål, som er blevet stillet. Hvis du fortsat er i tvivl eller mangler svar på dine spørgsmål, må du endelig kontakte os via mail eller ringe til os.

Hvor meget skal man arbejde?

Som frivillig skal man arbejde 4 vagter af 8 timer. Vagterne er fordelt fra fredag d. 26 juni til søndag d. 5 juli.

Hvordan tilmelder jeg mig?

Du opretter en bruger på vores hjemmeside, hvorefter du udfylder tilmeldingen step-by-step. Klik her for at gå direkte til tilmeldingen.

Hvordan tilmelder vi os sammen? 

Hvis du ønsker at være vagt med flere venner eller veninder, skal I hver især tilmelde jer via vores hjemmeside. Når alle er tilmeldt kan I oprette et hold på siden Mit hold som I kan se under fanen vagtplan. 

Er det muligt at gå tre eller flere samme?

Alle vores vagter skal inddeles i par, det er således ikke muligt at gå tre eller flere sammen. Vi anbefaler derfor, at I finder en fjerde (hvis I kun er tre), så I kan deles i to par. Hvis I ikke kan finde en fjerder, sørger vi selvfølgelig for, at den ene af jer følges med en anden vagt. Vi kan ligeledes sørge for, at I alle får vagter på samme tid. For at gøre dette skal I oprette jer som et hold, når vi nærmer os festivalen. 

Hvad er aldersgrænsen som frivillig vagt?

Det er et krav fra Roskilde Festivals side, at alle frivillige vagter er fyldt 18 år ved festivalens start. Der er derfor ikke muligt at få dispensation. 

Hvor mange vagter vil ligge i koncertdagene?

Hos os har du mulighed for selv at vælge dine vagter, du kan derfor tilpasse dem i forhold til dine musikønsker og private begivenheder. Derudover vil du typisk blot have én vagt i selve musikdagene, hvis du vælger vagter under nedlukningen og i starten af festivalen.

Hvornår kan jeg vælge min vagtplan?

Kort efter at det fulde musikprogram inklusiv tider er offentliggjort, vil du kunne vælge din vagtplan ved at logge ind på vores hjemmeside. Du vil modtage en e-mail, hvor vi gør dig opmærksomme på den præcise dato. 

Hvordan får jeg mit armbånd?

Når du ankommer til festivalen, skal du afhente dit armbånd i medarbejdercheck-in. Her skal du vise dit "check-in kort", der er tilgængeligt i Roskildes medarbejdernet "People-M", samt gyldigt id. Vær opmærksom på at der kan være kø! Du vil få mere præcis information om placeringen af medarbejdercheck-in og proceduren i People-M op til festivalen.

Hvad giver mit armbånd adgang til?

Dit armbånd giver dig adgang til festivalpladsen, campingområdet, et område bag scenen og vores base. I området bag scenen har du kønsopdelte fællesbade samt træk og slip toiletter. Vores base der er et hyggeligt pusterum for alle vores frivillige vagter. Her vil der blandt andet være adgang til opladning og kaffe/te.

Hvor kan jeg bo som frivillig vagt?

Du kan bo i alle almindelige campingområder og Volunteer camping.

Hvad er Volunteer camping (medarbejdercamping)?

Volunteer Camping eller medarbejdercamping er et særligt område placeret i West på Roskilde Festival. I området har du adgang til særlige faciliteter som bad og toilet. 

Volunteer camping er gratis. I praksis skal man booke gennem sin people profil. Den tekniske løsning er ikke helt på plads. Pladserne vil blive fordelt efter først til mølle. Du kan læse mere om Volunteer Camping her!

Åbningstider for medarbejdercamping/Volunteer Camping

Vi kender ikke de præcise tider for 2020 endnu, men umiddelbart åbner medarbejdercamping en uge før deltagercamping åbner.

Hvordan booker jeg indgang, når jeg ikke har en billet? 

Når du er frivillig vagt, får du et medarbejderarmbånd, der giver fri adgang til alle indgange. Du behøver derfor ikke at booke indgangsbillet. Vi vil dog gøre dig opmærlsom på, at der er begrænset plads til frivillige i indgangene. Pladserne ryger efter først-til-mølle princippet.

Hvordan afmelder jeg mig som frivillig vagt?

Hvis du desværre ikke ønsker eller kan deltage som frivillig vagt på årets festival, kan du afmelde dig her afmelding. Vi håber at se dig næste år!